Промени в начина на живот с Възпалителен артрит

Тегло и диета

Weight and dietWeight and diet

Ако желаете да отслабнете, не сте сами. Поддържането на здравословно тегло е особено важно, ако страдате от възпалителен артрит, тъй като излишното тегло натоварва ставите допълнително.

Най-добрият подход за хора с възпалителен артрит, както и за всички останали, е добре балансираната диета.

Приблизително две-трети от Вашата диета трябва да идва от плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни. Другата една-трета трябва да включва нискомаслени млечни продукти и източници на чист протеин.

Говорете с Вашия лекар за проверка на Вашето тегло и каква подкрепа е налична, ако искате да отслабнете.

Упражнения

Exercise Exercise

Много хора с възпалителен артрит откриват, че водните спортове са добри за тях, тъй като водата действа добре върху ставите. Аква-аеробните занимания и плуването са чудесни упражнения за цялото тяло. Ако не можете да плувате - никога не е прекалено късно да се научите!

Йога, пилатес, ходене и колоездене също са добри за хора с възпалителен артрит. Уверете се, че започвате стъпка по стъпка като целта Ви е да изградите издръжливост - ключът е умереност във всичко.

Правенето на упражнения има много предимства и помага за подобряване на съня, намаляване на болката, сковаността и напрежението, може да ускори темпа на възстановяване след период на обостряне на състоянието Ви. Упражненията освен това са един от основните начини да поддържате здравословно тегло.

Вашият лекар може да Ви предложи съвет за упражнения, които да Ви помогнат да се раздвижите.

Отказ от тютюнопушене

Тютюнопушенето може да влоши възпалителния артрит, така че се препоръчва да откажете цигарите. Вашият лекар ще може да Ви предложи съвет за най-добрия начин как да откажете тютюнопушенето и е възможно да Ви свърже със специалисти, които да съдействат при отказ от тютюнопушене.